OTRS Multinenancy

OTRS Multinenancy znamená využití jedné instance OTRS pro transparentní obsluhu vícero zákazníků. Problematika se dělí na několik oblastí:

Možnosti konfigurace s ohledem na multitenanci

  • role a skupiny oprávnění oddělují řešitelské týmy a jejich přístupy k různým frontám tiketů

  • několik emailových adres pro příchozí i odchozí poštu (dle fronty nikoli dle zákazníka)

  • propojení na různé Active directories (řešitelé i zákazníci)

Branding

  • oddělené zákaznické přístupy (URL adresy), loga, skiny

Řešení tiketů & procesní tikety

  • jednotný zadávací formulář vs. různé formuláře pro procesní tikety

  • různé služby pro různé zákazníky, SLA vázané na služby

  • šablony odpovědí dle zpracovatelských front (nikoli dle zákazníka)

CMDB - Konfigurační databáze

  • třídy konfiguračních položek (Configuration Item Class např. Hardware, Software,..) lze zviditelnit jedné skupině oprávnění

  • konfigurační položky dané třídy (Configuration Item - CI) nelze bez vývoje zviditelnit různým zákazníkům nebo alternativně (je možné duplikovat celé CI Classy)

  • číselníky (General Catalog) - např.

    • Seznam hardwarových položek: počítače, klávesnice, modemy ..

    • Seznam softwarových položek: Databáze, Aplikace, Operační systémy

Reporting

OTRS poskytuje desítky reportů, ktere lze zviditelnit jedné skupině oprávnění. Zákazníci využívají statistické reporty v omezené míře a spíše preferují reporty šité na míru. Extend IT má velké zkušenosti s vývojem reportů a tím pádem i s omezením viditelnosti reportů pro jednotlivé řešitelské týmy při zachování generické povahy reportů.