OTRS Multinenancy
OTRS Multinenancy znamená využití jedné instance OTRS pro transparentní obsluhu vícero zákazníků. Problematika se dělí na několik oblastí:
Možnosti konfigurace s ohledem na multitenanci
-
role a skupiny oprávnění oddělují řešitelské týmy a jejich přístupy k různým frontám tiketů
-
několik emailových adres pro příchozí i odchozí poštu (dle fronty nikoli dle zákazníka)
-
propojení na různé Active directories (řešitelé i zákazníci)
Branding
-
oddělené zákaznické přístupy (URL adresy), loga, skiny
Řešení tiketů & procesní tikety
-
jednotný zadávací formulář vs. různé formuláře pro procesní tikety
-
různé služby pro různé zákazníky, SLA vázané na služby
-
šablony odpovědí dle zpracovatelských front (nikoli dle zákazníka)
CMDB - Konfigurační databáze
-
třídy konfiguračních položek (Configuration Item Class např. Hardware, Software,..) lze zviditelnit jedné skupině oprávnění
-
konfigurační položky dané třídy (Configuration Item - CI) nelze bez vývoje zviditelnit různým zákazníkům nebo alternativně (je možné duplikovat celé CI Classy)
-
číselníky (General Catalog) - např.
-
Seznam hardwarových položek: počítače, klávesnice, modemy ..
-
Seznam softwarových položek: Databáze, Aplikace, Operační systémy
-
Reporting
OTRS poskytuje desítky reportů, ktere lze zviditelnit jedné skupině oprávnění. Zákazníci využívají statistické reporty v omezené míře a spíše preferují reporty šité na míru. Extend IT má velké zkušenosti s vývojem reportů a tím pádem i s omezením viditelnosti reportů pro jednotlivé řešitelské týmy při zachování generické povahy reportů.