Produktové balíčky

Společnost Extend IT se orientuje zejména na poskytování expertních konzultačních služeb pro produkty společností Oracle, Microsoft, Citrix a SugarCRM. Pro lepší představu, jak naše služby pomáhají v rozvoji či zjednodušení IT ve společnostech, jsme připravili několik produktových balíčku.

Připadají vám licenční pravidla klíčových dodavatelů vašeho podnikového softwaru komplikovaná a nevíte si rady s licencováním jejich produktů? Na základě expertní znalosti a bohatých zkušeností vám pomůžeme získat komplexní přehled o vlastněných licencích, skutečném využití softwarových programů a navrhneme vám optimalizaci nákladu a licenční model. Více informací naleznete v letáčku, nicméně potřebujete-li ještě více detailních informací kontaktujte náš konzultační tým a nebo objednávejte na info@extendit.cz.

Reference:

Uspořte optimalizací procesu a technologií! Pomůžeme vám zmapovat vaše základní IT procesy a systémy. Zjednodušeným způsobem zhodnotíme jejich funkčnost a přiměřenost vašim obchodním potřebám a odhalíme místa se zbytečnými dlouhodobými náklady na provoz IT ve vaší společnosti. Více informací naleznete v letáčku, nicméně potřebujete-li ještě více detailních informací kontaktujte náš konzultační tým a nebo objednávejte na info@extendit.cz.

Reference:

Nemůžete se rozhodnout, který CRM produkt zvolit nebo máte obavy s nasazením a integracemi. Jsme ten spravný partner pro Vás! Více informací naleznete v letáčku, nicméně potřebujete-li ještě více detailních informací kontaktujte náš CRM tým a nebo zašlete Vaší poptavku na info@extendit.cz.

Produktový leták:
Reference:

S tímto balíčkem jste schopni okamžitě začít své obchodní činnosti, což znamená mít profesionální nástroj na řízení vztahů se zákazníky (včetně sdílení obchodních informací, komunikace se zákazníky a kampaní). Ideální nástroj pro obchodní týmy v menších a středních firmách, bez starostí o správu serveru či aplikace. Více informací naleznete v letáčku, nicméně potřebujete-li ještě více detailních informací kontaktujte náš SugarCRM tým a nebo objednávejte na info@extendit.cz.

Produktový leták:

S tímto balíčkem jste schopni okamžitě začít marketingové a obchodní činnosti, což znamená mít profesionální webovou prezentaci, e-mailové adresy s velkou kapacitou a možnost efektivní online spolupráce na dokumentech včetně sdílených kalendářů. Více informací naleznete v letáčku, nicméně potřebujete-li ještě více detailních informací kontaktujte Igora Slováka a nebo objednávejte na info@extendit.cz.

Reference:

Tento balíček obsahuje základní stavební jednotku pro Vaše IT - virtualizovaný server s elementární jednotkou výkonu (1 Xeon CPU core, 2GB RAM - lze rozširovat dle Vašich potřeb) včetně licencí a měsíčního paušálu na služby. PaaS model znamená právě Platform as a Service. Ideální pro začínající projekty s malým rozpočtem a jiná neprodukční nasazení. Postavte si web, CRM a virtualní telefonní ústřednu na tomto serveru nebo si vymyslete svůj koncept se kterým Vám pomohou naši specialisté. Pro detailní informace kontaktujte Jana Polnického .

Reference:

Tento balíček obsahuje další stavební jednotku pro Vaší IT infrastrukturu - virtualizovaný server pro dohled nad Vaší sítí, databázových či aplikačních serverů včetně operačních systémů. Základní výkon virtualizovaného serveru (1-2 CPU core, 2GB RAM) je dostatečný pro menší a střední firmy, ale lze rozřirovat dle potřeb. Včetně potřebných licencí a měsíčního paušálu na údržbu a aktualizace systému.

Získejte kompletní přehled nad Vaší infrastrukturou, upozornění o nejen o výpadcích systémů s přístupem do grafického rozhraní a to i bez nutnosti instalace dalšího serveru u Vás. Vedle možnosti implementace virtualizovaného serveru přímo u Vás (jako OnPremise řešení) poskytujeme i zabezpečenou formu služby online dohledu ve formě SaaS (Software as a Service).

Oracle Grid Control

Podporované platformy pro dohledovaný systém/server:
Microsoft Windows Server, Red Hat Enterprise Linux/Oracle Linux 4.x-6x, SUSE Linux Enterprise 10-11, Asianux Server 3, Asianux Server 3, Solaris SPARC 5.9-5.11, Solaris SPARC Express 5.11, IBM AIX 5.3.00.04+,6.1,7.1, HP PA-RISC 11.23,11.31, HP-UX Itanium 11.23,11.31

Rozširovací moduly (Plug-ins):
Apache Tomcat
EMC Celerra Server
EMC CLARiiON System
EMC Symmetrix DMX System
Exalogic Elastic Cloud Infrastructure
IBM DB2
Microsoft Active Directory
Microsoft BizTalk Server
Microsoft Internet Information Services
Microsoft .NET Framework
Microsoft SQL Server
Oracle Audit Vault
Oracle Exadata Healthchecks
Oracle GoldenGate
Sybase Adaptive Server Enterprise
Oracle Enterprise Manager Ops Center
    
Konektory do Vašich HelpDesků:
BMC Remedy Service Desk 7
CA Service Desk
HP Operations Manager
HP Service Manager
IBM Tivoli Enterprise Console
Microsoft Systems Center Operations Manager

Nagios

Podporované platformy pro dohledovaný systém/server: Windows, Linux, Unix, Solaris, AIX, HP-UX, Mac OS/X

Rozširovací moduly (Plug-ins): Viz  http://nagiosplugins.org/ http://exchange.nagios.org/

Podporované klientské platformy.  Windows, Mac, Linux/Unix, Solaris, BSD

Pro detailní informace kontaktujte Jana Polnického .

Reference:

Tento balíček kombinuje základní stavební jednotku pro Vaše IT - server s virtualizovanou pobočkovou ústřednou, která Vám po implementaci zvýší flexibilitu, rozšírí možnosti kontroly a umožní úspory v telekomunikačních nákladech zejména pro zahraniční dceřinné společnosti či mobilní obchodní zástupce a pracovníky mimo území ČR. Pro detailní informace prosím kontaktujte Jana Polnického .

Reference:

Hledáte náhradu za Váš drahý proprietární helpdesk nebo chcete začít se strukturovanými požadavky - jste na správné adrese!

Systém OTRS (Open-source Ticket Request System) je jeden z nejlepších open-sourcových helpdeskových systémů současnosti. Jeho možnosti zdaleka přesahují možnosti komerčních konkurenčních produktů tohoto druhu. Systém OTRS je velmi robustní; navrhovaný na řízení velkého počtu zákaznických dotazů (víc než tisíce denně). Mezi jeho vlastnosti patří automatická odpověď klientovi, automatické přiřazení řešitele problému, automatické přiřazení čísla tiketu, reporting a statistiky a další za pomocí modulů jako ITSM-ITIL (IT service management-Information Technology Infrastructure Library). Více informací naleznete v letáčku, nicméně potřebujete-li ještě více detailních informací kontaktujte náš konzultační tým a nebo objednávejte na info@extendit.cz.

Přečtete si více o OTRS v našem PDF datasheetu.

Drupal  je softwarový systém, který umožňuje uživateli či komunitě uživatelů snadno publikovat, spravovat a organizovat nejrůznější druhy obsahu na webových stránkách a to včetně SEO optimalizace.

Desítky tisíc lidí  a organizací používají Drupal jako hlavni "motor" různých internetových stránek, včetne:

  • Komunitních portálů
  • Diskuzních fór
  • Firemních webů
  • Intranetů
  • Fotogalerií
  • Osobních stránek a blogů
  • Fan klubů
  • E-shopů
  • Socíálních sítí

Vestavěná funkcionalita CMS, spolu s desítkami volně dostupných add-on modulů, umožňuje používání například:

  • E-shopů
  • Blogů
  • Fóra
  • Peer-to-peer sítí
  • Informačních bulletinů
  • Facebook konektivity
  • Kalendářů
  • Stahování a nahrávání souborů
  • Zabezpečení pro různé skupiny uživatelů

potřebujete-li více detailních informací kontaktujte náš konzultační tým a nebo objednávejte na info@extendit.cz.

Reference:

Přínosy SEO:

V databázi internetového vyhledávače se pro běžně hledané výrazy najde množství web stránek (např. na hledaný výraz "e-shop" najde Google více než 63 milionů odkazů), které zadanému výrazu vyhovují. Úkolem vyhledávače je posoudit kvalitu a relevantnost všech těchto stránek a prezentovat je uživateli seřazené od těch nejdůležitějších / nejkvalitnějších. Základní mechanismus hodnocení stránek vyhledávačem je zřejmý - pozice stránky ve výsledcích vyhledávání závisí na tom do jaké míry podle algoritmu vyhledávacího nástroje splňuje očekávání uživatele.

  • Získáte vyšší pozice ve vyhledávačích na odpovídající klíčová slova, která Vám navrhneme
  • Zvýší se návštěvnost Vašich webových stránek
  • Váš web bude použitelnější, uživatelé se na něm nebudou ztrácet a rychleji dosáhnou cíle
  • Zvýší se podíl návštěvníků, kteří se dostanou až k objednávce, registraci či podobné akci a tím porostou i Vaše zisky
  • Funguje dlouhodobě s nízkými průběžnými náklady
  • Zviditelnění určeno pro všechny vyhledávače

Propagace web. stránek na internetu

Úspěch PPC reklamy je závislý na řadě faktorů - od samotného vytvoření stránek, přes stanovení cílů PPC reklamy, až po samotné vytvoření a zahájení reklamní kampaně. Při správě PPC reklamních kampaní našich klientů klademe důraz na individuální přístup. Snažíme se vyhovět konkrétním požadavkům v závislosti na předpokládaných cílech reklamní kampaně. Spolupráce přináší našim klientům očekávané výsledky a návratnost investic je díky ní výrazně vyšší.

  • vytvoření reklamní kampaně
  • výběr vhodných klíčových slov
  • definování popisů kampaně a jejich variací
  • zprávu reklamní kampaně
Reference:

eBox je velmi zajímavým produktem na poli správy, organizace a vyřizování poštovní agendy. Systém nabízí rozšiřitelnou paletu kanálů pro příjem a odeslání pošty (standardně datové schránky, email a papírová pošta). Oproti veškeré konkurenci tkví jeho síla ve zpracování zásilek, které se řídí workflow, které si může zákazník přizpůsobit přesně podle svých potřeb bez nutnosti nákladné implementace. Systém též podporuje pokročilé funkce importu skenovaných zásilek, integraci OCR, uživatelsky spravovatelné editovatelné šablony, generování dokumentů a další. To vše je připraveno pomocí technologií, které lze nasadit v kterékoliv společnosti.

Pro více informací si projděte přiložený produktový leták, případně se neváhejte obrátit na naše konzultanty, kteří Vám systém rádi předvedou a pomohou s jeho implementací ve vaší společnosti.

Produktový leták:
Reference:

Elastic Web Services (EWS) je integrační nástroj s dotazovacím aplikačním rozhraním (typu XMLRPC a REST) do základních relačních datových bází postavené na platformě Linux-Apache-PHP. Dotazování je umožněno v synchronním a asynchronním režimu a v rozsahu administrátorem předdefinovaných dotazů nebo volným dotazováním nad administrátorem definovanou skupinou dat. Přístup k datům je řízen na několika vrstvách - v samotné aplikaci, v databázi a volitelně je bezpečnost dat zvýšena pomocí volitelného prvku Web Application Firewall (WAF).

 

Základní popis aplikace EWS

Aplikace se skládá ze tří aplikačních komponent:

Aplikační rozhraní (API)

Dotazovací aplikační rozhraní, čerpající data ze základních relačních databází (speciálně odladěno pro Oracle databázi), je poskytováno třetím stranám prostřednictvím aplikace/služby buď prostřednictvím rozhraní REST nebo pomocí protokolu XML-RPC (umožňuje volání předdefinovaných dotazů tzv. Stored queries metodou POST a komunikující ve formátu XML) ; kde obojí používá HTTP jako transportní vrstvu. Výstup je generován ve formátu XML, a v případě REST i ve formátu JSON či GeoJSON (kde je to možné).

Uživatelské rozhraní (GUI) poskytuje nástroj pro simulaci dotazů a jejich výstupu ve formátech XML, JSON a GeoJSON.

-          Pro simulaci XMLRPC volání pomocí query builderu

-          Pro simulaci XMLRPC volání na předdefinované dotazy

Pro registrované uživatele pak prostředí pro základní správu jejich účtu.

Administrátorské rozhraní (GUI) poskytuje nástroje pro základní správu aplikace

-          Pro správu uživatelů a rolí.

-          Pro správu konektorů do datových zdrojů a jejich registraci.

-          Pro registraci, validaci a publikaci předdefinovaných dotazů.

-          Pro správu skupin dat pro volné dotazování.

Architektura systému EWS

Architektura systému obsahuje několik technologických komponent, kde každá vrstva řeší požadavek vysoké dostupnosti (High-availability = HA) na své vrstvě OSI modelu.

Komunikačním přístupovým bodem do systému je služba HAProxy (failover HTTP vrstvy) s podporou KeepAliveD (failover na IP vrstvě), která zajišťuje přerozdělování požadavků podle kondice jednotlivých nodů systému a balancování provozu – přepínání mezi aktivním a pasivním stavem (active / passive failover).

Aplikační kód EWS běží na webových serverech Apache 2.4.x. s podporou skriptovacího jazyka PHP 7.x.

Služby aplikace jsou tedy poskytovany v HA režimu; a to jak pro vývojové, tak produkční prostředí, které sdílejí vrstvy zajišťující vysokou dostupnost (KeepaliveD, HAProxy), ale mají separátní aplikační prostředí - separátní webserver pro produkční a vývojové prostředí.

IncidentScanner je elastická mobilní aplikace pro sběr dat a jejich klasifikaci nejen v terénu. Mezi klíčové vlastnosti patři:

Univerzálnost
- lze všestranně použít pro klasifikaci nejen fotodokumentace, obrázků či výkresů
- odeslání balíčku dat (s jednotným XML výstupem) je možné např. do mailu, do systému na zpracování obecných požadavků (bezplatné OTRS) či do jiných systémů pomocí API (DMS, CRM)
Extrémní elasticita aplikace s data-driven formuláři
- umožňující velmi časově efektivní realizaci změnových požadavků na formuláře/akce (Vámi požadované změny budou výrazně finančně méně náročné)
Podpora více typů metadat pro klasifikaci ve formulářích
- využíváme několik typů metadat jako např: obrazová data, výkresy, výběr jedné z více položek, výběr ze stromové struktury, krátký a dlouhý text, samozřejmostí jsou GPS souřadnice a časové značky
- ve výkresech (bitmapových) lze doplnit značku pro upřesnění místa
Optimalizace
- veškerá obrazová data tedy fotky, obrázky nebo výkresy, lze nechat automaticky před odesláním zmenšit na požadovanou velikost pro úsporu datových tarifů
Práce v offline režimu
- pokud není možné načtení dynamických dat přímo z aplikačních serverů (ve formě XML), využijí se data pro klasifikaci v mezipaměti
Bezpečnost
- aplikace umí využít připojení do datových zdrojů přes HTTPS a využívat jednoduchou autentifikaci (HTTPBasicAuth) pro přístup k datům
- autentizace a autorizace uživatelů je řešena v návaznosti na OTRS systém a jeho role
- podporu přístupu anonymního uživatele je možno deaktivovat
Podpora všech novějších mobilních platforem (iOS7+, Android 4.1+, MS)
- stejné uživatelské rozhraní na všech platformách

 

Máte možnost investovat finance do času Vašich či drahých externích specialistů na hardware, diskové subsystémy, sítě a databázový software v případě koupě komoditního HW a nebo zakoupit slušně vyladěný tzv. enginerovaný hardware (Oracle Engineered HW nejen pro Oracle DB), do kterého již bylo nainvestováno mnoho člověko-měsíců práce Enterprise architekta a všech výše uvedených rolí.

ODA HA

 

Velmi rádi Vám pomůžeme s bezplatnou vzdálenou zápůjčkou HW na ověření proveditelnosti nebo porovnání výkonnosti,  samotnou implementací s přidanou hodnotou či jen s výběrem správného řešení, protože modelů je více od 1U serveru pro SMB až po 6U na dva servery se sdílenou a extrémně rychlou storage pro větší společnosti s více databázemi. 

 

Na tomto "kuse železa" jsme schopni při spolupráci s Vaším aplikačním dodavatelem zprovoznit libovolnou aplikaci, která běží nad Oracle databazí,
a to včetně pokrytí potřeb vysoké dostupnosti (HA) a problematiky ochrany osobních údajů (GDPR), která vstoupí v platnost již 25.5.2018!

O sekundární tzv. DR prostředí se Vám postará v případě Oracle Enterprise Edice (EE) komponenta DataGuard a v případě Oracle Standard Edice (SE/SE2) doporučujeme využít DBVisit Standby. Oba uvedené nástroje se velmi zjednodušeně postarají o process přenosu logů a jejich zápis.

Technical Overview of a Standby Database
Zdroj: http://www.dbvisit.com/dbvisit/standbydatabase/

Máme dlouholeté technické i obchodní zkušenosti z několika implementací a naše reference mluví za nás. Neváhejte se zeptat i Vy!

Produktový list: whitepaper(anglicky)
Technická specifikace pro modelové řady:
X6-2 S, X6-2 M, X6-2 L a X6-2 HA

Nechcete-li nic studovat zavolejte na 605 235 405 nebo jen klikněte máte-li zájem o doporučení a orientační nacenění vhodné modelové řady ODA

GDPR a ochrana osobních údajů

V květnu 2018 začne v celé Evropské unii platit Nařízení o ochraně osobních údajů fyzických osob v souvislosti s jejich zpracováním (General Data Protection Regulation - GDPR), dále jen GDPR. GDPR sjednocuje ochranu osobních údajů v celé EU a dopadá na všechny společnosti, které osobní údaje zpracovávají a zároveň značně navyšuje pokuty za nedodržení pravidel GDPR. Klíčovou rolí pro úspěch projektu je pověřenec pro ochranu osobních údajů (Data Protection Officer - DPO), který má být garantem dané společnosti pro správné nakládáni s osobními údaji. Tato stránka obsahuje jen velmi stručné informace o základních pojmech používaných v problematice GDPR a odkazuje na další zdroje.

Projekt dosažení kompatibility s GDPR  je nesmírně komplexní a obsahuje množství komponent a účastníků v různých rolích. Navíc je to projekt dlouhodobý, protože díky zvýšeným právům subjektů zpracování údajů bude potřeba systematicky a včas řešit žádosti subjektů údajů a zároveň bezodkladně informovat dozorové orgány o případech úniku či zneužití dat. Takto rozsáhlý a dlouhodobý projekt nelze implementovat bez robustního a flexibilního systému pro evidenci a sledování projektů, úkolů a incidentů.

DPO Radar - řešení pro GDPR procesy na open-source helpdeskovém nástroji OTRS

Společnost Extend IT, s.r.o., jeden s předních dodavatelů helpdeskového systému OTRS, vyvinula pro open-source helpdeskový nástroj OTRS speciální modul DPO Radar, který řeší problematiku GDPR od implementace až po rutinní provoz. Přizpůsobení struktury pro konkrétní podmínky dané společnosti lze docílit většinou pouhou změnou nastavení parametrů. Díky velké flexibilitě a konfigurovatelnosti OTRS je tento proces relativně jednoduchý.

V případě náročnější implementace je společnost Extend IT ochotna pomoci s implementací formou konzultačních služeb. Navíc, pokud již tak velmi rozsáhlé schopnosti základní systému OTRS nebudou postačovat, společnost Extend IT je schopna doprogramovat další části kódu na míru pomocí tzv. OTRS balíčků. Extend IT má rovněž velké zkušenosti s napojováním OTRS na externí systémy přes API rozhraní, například na aplikace (SAP, Oracle ERP...), databáze (MySQL, Oracle...) a další.

Společnost Extend IT disponuje GDPR experty, kteří mohou pomoci s návrhem projektu pro implementaci procesů a technických změn a vypracováním dokumentace.
Jsme rovněž připraveni nabídnout službu poradenství pro vašeho/vaši DPO, případně DPO outsourcing našimi certifikovanými konzultanty.

Při implementaci GDPR projektů spolupracujeme s partnerskými firmami například v následujících oblastech:

  • Právní kanceláře: gap analýza a posouzení vlivu změn při zpracování dat na ochranu osobních údajů tzv. DPIA (Data Protection Impact Assessment).
  • Dodavatelé strukturovaných systémů:  aplikace ERP, CRM, HR... a různé druhy databází.
  • Specialisté na šedá data: mnoho společností udržuje osobní údaje na sdílených úložištích, v elektronické poště a v různých historických systémech či dokumentech, které si zaměstnanci ukládají na lokální disky. Tato data nejsou zdokumentována a identifikace osobních údajů v nich je bez specializovaných nástrojů prakticky nemožná.

V případě zájmu o další informace o našich službách nás kontaktujte.

 

Vlastnosti DPO Radaru

DPO Radar je postaven na systému OTRS (Open-source Ticket Request System), který je jedním z nejlepších open-sourcových helpdeskových systémů současnosti. Jeho možnosti zdaleka přesahují možnosti komerčních konkurenčních produktů tohoto druhu. Systém OTRS je velmi robustní a navrhovaný na uřízení velkého počtu tiketů. Mezi jeho vlastnosti patří automatická odpověď klientovi, automatické přiřazení řešitele problému, automatické přiřazení čísla tiketu, reporting a statistiky a další. Systém byl od počátku navržen tak, aby korespondoval s ITSM-ITIL (IT service management-Information Technology Infrastructure Library). Více o OTRS zde.

DPO Radar je implementován s využitím následujících vlastností systému OTRS:

Šablony a Procesy: Pro jednotlivé typy tiketů byly vytvořeny strukturované templaty a procesy pomocí worklfow mechanismu.

  • Incidenty: Pro řešení problémů spojených se zneužitím či únikem dat je nastaven proces od sledování konkrétního řešení až po informovanost dozorovému orgánu. Využívá se bohatý rejstřík možností pro nastavování priorit, SLA a eskalací, a email interface pro informování subjektů údajů, DPO a dalších uživatelů. 
  • Žádosti: Pro zpracování žádostí subjektů (např. žádost o výmaz, opravu...)  existují přednastavené formuláře a workflow, které provázejí splnění žádosti přes jednotlivá oddělení dané společnosti a zároveň informují subjekty údajů o průběhu žádosti.

Role a fronty: OTRS obsahuje propracovaný systém uživatelských rolí s různými právy přiřazených k jednotlivým frontám. DPO Radar obsahuje přednastavené role pro jednotlivé uživatele jako jsou:

  • DPO: DPO je klíčovým uživatelem a proto má maximální práva a přehled o všech incidentech a žádostech souvisejících s GDPR.
  • Manažeři: Manažeři jednotlivých oddělení by měli mít hlavně přehled o stavu GDPR ve svých oblastech a řídit řešení tiketů s ohledem na nastavené SLA.
  • Řešitelé: Řešitelé jsou techničtí a administrativní zaměstnanci společnosti a pracovníci dodavatelských firem určeni pro řešení tiketů.
  • Zaměstnanci, Zákazníci, Partneři: Zaměstnanci, zákaznici a partneři jsou skupiny lidí, o kterých běžná firma vede osobní údaje. Díky GDPR regulaci mají nová práva, která mohou uplatňovat formou žádostí a zároveň být průběžně informováni o stavu řešení.

Dokumentace: Systém OTRS nabízí velmi efektivní a jednoduchou správu dokumentů formou FAQ. Dokumenty lze řadit do kategorií a je možné je průběžně aktualizovat, komentovat a připojovat k tiketům. DPO Radar obsahuje informace o relevantních článcích směrnice a návody jak postupovat v jednotlivých případech.

Reporty a statistiky: Významnou součástí nařízení GDPR je informovanost subjektů údajů o tom, jak se nakládá s jejich daty a zároveň včasné informování dozorových orgánů o případných incidentech. OTRS poskytuje řadu standardních reportů a Extend IT vyvinula speciání reporty pro problematiku GDPR. 

Základní pojmy GDPR

O GDPR existuje množství dokumentů dostupných volně na internetu, například: oficiální https://gdpr-info.eu/ i výkladové jako je https://lepsi-reseni.cz/ochrana-osobnich-udaju-gdpr/narizeni-gdpr-cesky-obsah/. 

V tomto dokumentu jsou základní pojmy jen velmi stručně popsány.

Nařízení GDPR: Evropské nařízení GDPR (General Data Protection Regulation = Nařízení o ochraně osobních údajů) stanovuje nová práva pro fyzické osoby a zejména nové povinnosti pro správce a zpracovatele osobních údajů.

  • Platnost: Ustanovení tohoto Nařízení budou platná od 25. 5.2018.
  • Pokuty: Za nesplnění GDPR hrozí pokuty až 20 milionů EUR (540 milionů Kč) nebo 4 % z obratu.

Osobní údaj a souhlas: Osobním údajem je každá informace o fyzické osobě (subjektu údajů), kterou o ní společnost eviduje například jméno, rodné číslo, adresa apod. Subjekt musí být o zpracování svých osobních údajů požádán o souhlas srozumitelnou a jednoduchou metodou. 

  • Rozšíření osobních údajů: Mezi osobní údaje patří nově například emailové adresy, IP adresy, cookies apod.
  • Citlivé osobní údaje: Speciální kategorií, na kterou se vztahují mnohem přísnější pravidla, jsou tzv. citlivé údaje. Například to mohou být údaje o rase, etnickém původu, politických názorech, náboženství, zdravotním stavu, anebo genetické a biometrické údaje.
  • Profilování: Profilování je automatizované zpracování osobních údajů za účelem sledování chování subjektů údajů a je rovněž velmi regulováno. Příklady profilování jsou hodnocení pracovního výkonu, ekonomické situace, preferencí, místa apod.

Role: GDPR s ohledem na vztah ke zpracování osobních údajů definuje několik rolí:

  • Správce: Správcem je společnost, která za zpracování primárně zodpovídá a určuje účely a prostředky pro zpracování. Správce osobní údaje zpracovává pro účely vyplývající z jeho činnosti na základě smlouvy nebo zákonné povinnosti. Správce může zpracovávat osobní údaje i pro vlastní zájmy na základě souhlasu subjektů údajů.
  • Zpracovatel: Zpracovatelem je společnost, která zpracovává osobní údaje pro správce, nebo vyplývají z činnosti, pro kterou byl zpracovatel správcem pověřen.
  • Dozorové orgány: Dozorový orgán (Úřadu pro ochranu osobních údajů) je hlavním garantem GDPR pro Českou republiku. DPO musí nahlásit incident např. o úniku dat bezodkladně, nejpozději do 72 hodin od zjištění.
  • DPO: Mnoho firem bude muset ze zákona jmenovat DPO a pro většinu velkých společností bude funkce DPO praktickou nutností. Mezi základní úkoly DPO patří zajištění souladu zpracovatelských činností s nařízením GDPR, poskytování informací a doporučení správci nebo zpracovateli a komunikace s dozorovým orgánem.

Práva subjektů: Práva subjektů údajů (občanů EU) budou značně posílena a vymahatelná formou žádostí. Mezi práva patří právo: na přístup, opravu, výmaz, být zapomenut, přenositelnost údajů, vznést námitku a omezení zpracování. GDPR se vztahuje i na společnosti mimo EU, které pracují s osobními údaji občanů EU.

V případě zájmu o další informace o našich službách nás kontaktujte.

 

Produktový leták:
Reference:

Value Added Reselling

Reference: